Pooratheart’s Blog

Agustus 11, 2009

Kutipan Do’a…

Filed under: Religi — pooratheart @ 3:34 am

Allah berfirman : “Aku ini mengikuti prasangka hamba Ku. Apabila dia berprasangka kepada Ku dengan baik, Aku pun akan baik kepadanya. Dan apabila dia berprasangka kepada Ku dengan prasangka buruk, Aku pun buruk kepadanya.”

Ya Allah, yang Maha Pengasih, maha Penyayang, Maha Melihat, Maha Mendengar, Maha Pengampun, Ampunilah hamba ya Allah dosa hamba kepada orangtua, suami, anak, adik2 hamba, keluarga dan handai taulan hamba…
Shalawat dan salam kepada Nabi Muhammad Rasulullah SAW ..
Ya Allah, hanya kepadamu hamba menyembah dan hanya kepadaMu hamba meminta pertolongan… Subhanallah Walhamdulillah Laaillahaillallah Allahuakbar!
Ya Allah, lindungilah Hamba dari segala buruk sangka, wahai maha membolak balik hati makhluk ciptaanmu..

user756_1178099460

Ya Allah, sesungguhnya Engkau Tuhan yang selalu memberi kebaikan, sangat Pemurah lagi Mulia, ampuni dan rahmati daku, sehatkan, dan beri rizkilah aku, tutuplah aibku dan tambahkanlah kekuranganku, angkatlah daku dan tunjukilah, janganlah Engkau sesatkan aku, masukkanlah aku ke dalam surga dengan rahmat-Mu, wahai Tuhan yang Maha Rahim dari segala yang Rahim. Wahai Tuhanku, tumbuhkanlah dalam dadaku rasa cinta terhadap diri-Mu dan jadikanlah aku seorang yang merasa Hina dihadapan-MU, dan seorang yang besar di mata manusia, jauhkanlah dariku perangai-perangai yang buruk… (buku Do’a – DR MIftah Faridh)

Amiiiin….

Tinggalkan sebuah Komentar »

Belum ada komentar.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Tinggalkan Balasan

Blog di WordPress.com.

